10 lipca, 2020

Portal o zdrowiu i medycynie

Zdrowie odżywianie, aktywność fizyczna – Travel-med.pl

Co to jest dieta niskowęglowodanowa: przewodnik dla początkujących

Ludzie, którzy próbowali schudnąć, mogli napotkać kilka rodzajów diety „odchudzającej”, która uważała się za przydatną. Wśród tych diet jest tak zwana dieta niskowęglowodanowa.

Od pełnej definicji posiłku o niskiej zawartości węglowodanów po jego przepisy, takie jak zupa grzybowa o niskiej zawartości węglowodanów , oto wszystko, co musisz wiedzieć.

Dieta niskowęglowodanowa i jej mechanizm

Podczas gdy węglowodany dostarczają konsumentowi składników odżywczych i energii, zbyt wiele węglowodanów może prowadzić do przyrostu masy ciała. Żywność o niskiej zawartości węglowodanów ogranicza rodzaje i ilość spożywanych węglowodanów.

Możemy znaleźć zarówno proste, jak i złożone węglowodany w wielu produktach żywnościowych i napojach, a następnie kategoryzować je jako rafinowane lub naturalne. Przykłady tego rodzaju węglowodanów obejmują:

  • Prosty wyrafinowany: cukier stołowy
  • Prosty naturalny: cukier owocowy lub fruktoza
  • Złożona rafinowana: biała mąka
  • Złożony naturalny: całe ziarno

Inne podstawowe źródła naturalnie występujących węglowodanów obejmują owoce, warzywa, orzechy, mleko, zboża, nasiona i rośliny strączkowe.

Węglowodany są podstawowym źródłem energii w ciele. Nasze ciała przekształcają te złożone węglowodany w proste cukry poprzez proces trawienia. Następnie nasze ciała wchłaniają te proste cukry do krwiobiegu w postaci glukozy we krwi.

Wzrost poziomu glukozy we krwi ułatwi uwalnianie insuliny w organizmie. Celem insuliny jest obniżenie poziomu glukozy we krwi poprzez promowanie wchłaniania glukozy do komórek.

Inne części ciała, w tym mięśnie, wątroba i komórki, będą przechowywać pozostałą dodatkową glukozę. Zmagazynowana glukoza zostanie później wykorzystana w organizmie, przekształcając ją w energię lub tłuszcz.

Koncepcja diety niskowęglowodanowej polega na obniżeniu poziomu insuliny poprzez zmniejszenie zużycia węglowodanów. Dlatego ludzie uważają, że stosując ograniczenie węglowodanów jako sposób na zmianę nawyków żywieniowych, mogą skutecznie schudnąć.

Ograniczenie diety w planie posiłków o niskiej zawartości węglowodanów

Dieta niskowęglowodanowa ogólnie obejmuje źródła białka, takie jak ryby i mięso, a także niektóre warzywa nieskrobiowe. W pewnym sensie nawyki żywieniowe osoby, która przyjmuje żywność o niskiej zawartości węglowodanów, są ubogie w węglowodany i bogate w białko.

Dieta minimalizuje spożycie wysokowęglowodanowych produktów spożywczych, takich jak zboża, makarony, słodkie napoje, ziemniaki i słodkie, niezdrowe jedzenie. Niektóre plany posiłków o niskiej zawartości węglowodanów eliminują nawet owoce i warzywa skrobiowe.

Wytyczne dietetyczne dla Amerykanów podały, że węglowodany powinny stanowić około 45% do 65% dziennego spożycia kalorii przez ludzi. Dlatego, aby zaspokoić zalecane 2000 kalorii dziennie, ludzie muszą spożywać węglowodany o wartości około 900 do 1300 kalorii dziennie.

Jednak dieta niskowęglowodanowa zwykle ogranicza dzienne spożycie węglowodanów do około 20 g do 60 g, co da około 80 do 240 kalorii.

Niektóre plany posiłków stopniowo zwiększają dozwolone spożycie węglowodanów podczas diety. Zużycie węglowodanów zostanie znacznie zmniejszone na etapie podstawowym i będzie stale rosło pod koniec kursu.

Niektóre z prostych receptur niskowęglowodanowych to smażone jajka i warzywa w oleju kokosowym, zupa grzybowa o niskiej zawartości węglowodanów, grillowany kurczak z zielenią i salsą oraz mielona wołowina z pokrojoną papryką.

Chociaż dieta niskowęglowodanowa może stanowić skuteczną metodę odchudzania, osoby, które chcą przestrzegać tego planu posiłków, powinny najpierw skonsultować się z lekarzem. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek ścisłej diety bardzo ważne jest, aby osoby cierpiące na choroby, takie jak choroby serca lub cukrzyca, uzyskały aprobatę medyczną od swoich specjalistów.