5 grudnia, 2022

Portal o zdrowiu i medycynie

Zdrowie odżywianie, aktywność fizyczna – Travel-med.pl

Bolące serce

Bolące serce i sposoby na stres, który do tego prowadzi

Stres. Wszyscy tego doświadczamy i każdy może skorzystać na jego zmniejszeniu. Stres może siać spustoszenie w Twoim zdrowiu – w tym w zdrowiu serca. Zmniejszenie stresu może znacznie pomóc w zapobieganiu, a może nawet odwróceniu stanów, które mogą prowadzić do chorób serca. Co więc możesz zrobić, aby zmniejszyć stres i uratować serce? W tym krótkim artykule znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą na Twoje bolące serce. W większości dotyczą one sposobów dotyczących zmniejszania stresu, które mogą przynieść dodatkową korzyść w postaci poprawy zdrowia serca.

Bolące serce może być efektem unikania wysiłku

Regularne ćwiczenia i zwiększanie poziomu aktywności w ciągu dnia może zmniejszyć stres. Bolące serce jest często objawem nerwicy serca, która pojawia się na skutek zbyt dużej ilości niektórych hormonów. Ćwiczenia zmniejszają produkcję kortyzolu, hormonu stresu. Uwalnia również endorfiny, które są znane jako substancje chemiczne poprawiające samopoczucie. Ale nie tylko sprawiają, że czujesz się dobrze, ale także pomagają zwalczać stres. Kluczem do włączenia regularnych ćwiczeń do swojego życia jest znalezienie zajęć, które lubisz. Jeśli ćwiczenie wydaje się uciążliwe i jest tylko kolejną rzeczą, którą musisz zrobić, korzyści redukujące stres mogą nie być tak duże. Ale jeśli lubisz aktywność, odczujesz podwójną korzyść. Zanim zaczniesz nową rutynę ćwiczeń, porozmawiaj ze swoim lekarzem, aby upewnić się, że jest to dla Ciebie bezpieczne.

Ćwicz i uśmiechaj się a bolące serce odejdzie w niepamięć

Śmiech to świetny sposób na redukcję hormonów stresu. Pomaga również zmniejszyć stan zapalny i może zwiększyć poziom HDL (dobrego cholesterolu). Oto co śmiech robi z twoim ciałem: zwiększa poziom tlenu w twoim ciele; pomaga rozładować napięcie, rozluźniając mięśnie; łagodzi reakcję na stres; i może pomóc poprawić nastrój i układ odpornościowy. Śmiech sprawia, że ​​czujemy się dobrze, a wszelkie nerwice i ich efekty, takie jak bolące serce, nie mają do nas dostępu. Staraj się więc szukać humoru w codziennym życiu (możesz się śmiać z siebie), spędzaj czas z ludźmi, którzy cię rozśmieszają (wszyscy wiedzą, że śmiech może być zaraźliwy) lub obejrzyj film albo program komediowy.

Joga pomaga zrelaksować się i wzmocnić ciało, uspokoić umysł i skoncentrować myśli. To świetne ćwiczenie dla twojego serca. Pomaga obniżyć ciśnienie krwi i obniżyć inne ryzyko rozwoju chorób serca. Może również pomóc w radzeniu sobie z nieuniknionym stresem w twoim życiu.

Dziennik wdzięczności i medytacja sposobami na bolące serce?

Prowadzenie dziennika wdzięczności lub po prostu spędzanie kilku minut każdego dnia na myśleniu o tym, za co jesteś wdzięczny, może przynieść wiele korzyści i ogromne skutki zdrowotne, które mogą chronić zdrowie twojego serca i zmniejszać stres. Może poprawić nastrój, wzmocnić układ odpornościowy, zmniejszyć skutki starzenia się mózgu, pomóc lepiej spać i zmniejszyć stres. Jedno z badań wykazało, że ludzie, którzy byli wdzięczni, wydzielali około 25% mniej kortyzolu, hormonu stresu.

Wykazano, że medytacja i modlitwa obniżają ciśnienie krwi i inne ryzyko chorób serca. Ponadto mogą pomóc Ci skupić się na tym, co jest dla Ciebie ważne i skuteczniej radzić sobie ze stresem. Ćwiczenia głębokiego oddychania i relaksacyjne są dobre dla Twojego ciała i umysłu. Wprowadzają do organizmu więcej tlenu i wykazano, że obniżają poziom kortyzolu w organizmie, a nawet tymczasowo obniżają ciśnienie krwi.

Wyjdź z domu, słuchaj muzyki, ukołysz bolące serce

Muzyka może pomóc Ci się zrelaksować, a niektóre rodzaje muzyki mogą pomóc obniżyć ciśnienie krwi, tętno i poziom kortyzolu. Kojąca muzyka prawdopodobnie ma największy efekt relaksacyjny, ale samo słuchanie muzyki, którą lubisz, może pomóc Ci poczuć się lepiej i skuteczniej radzić sobie ze stresem. Dźwięki natury, takie jak rozbijające się fale, burze, śpiew ptaków, mogą również działać uspokajająco i działać jak muzyka.

Połączenie ćwiczeń z czasem spędzonym na zewnątrz może być świetnym sposobem na odstresowanie. Podczas spaceru zwracaj uwagę na otaczający Cię świat. Wsłuchaj się w dźwięki natury, spójrz na wszystkie kolory i faktury, dotknij liści i kwiatów, poczuj ziemię pod stopami. Niech natura wypełni Twoje zmysły. Nie musisz chodzić szybko ani daleko, aby odprężyć się, gdy spędzasz trochę czasu na świeżym powietrzu. Jeśli możesz, zostaw w domu telefon i po prostu ciesz się światem przyrody.